Johannishus o gamla skolan..

Idag har vi vatt i Johannishus nästan hela dagen.. hos Dannys pappa.. Va meningen att Danny skulle hjälpa honom me båten men började regna på ordentligt så de sket sig.. Fixade hjulen till vagnen istället o så åt vi lite.. av de supergoda brödet.. =) Fick me oss ett bröd hem me o så fick ja receptet..
Bäst av allt va ändå promenaden... va inte igår ja såg mig om i Joahannishus! Gick cykelvägen bort till skolan.. de mesta va sig likt faktiskt, nån ombyggnad bara.. massa minnen växte fram! Va riktigt kul o se skolgården igen!

I detta huset gick ja i första klass! =)



Regnet började stå som spö i backen sen så de va omöjligt o ta fram kameran mer, synd.. hade velat fota alla husen ju =) Haha, ja ställde mig till o me i "matledet" hahaha...
Mitt i allt kommer en bil körandes o de va gamla gympaläraren.. Ninnis pappa.. haha.. han kände igen mig o vi pratade en liten stund innan vi stack från skolan o tillbaka till "samhället".. va ju tvungen o kolla vårt gamla hus me!!
Massa minnen kom där me.... lite sorgligt faktiskt, va verkligen en underbar tid i Johannishus!
Hade macken varit i liv hade ja gått en o köpt en påse godis haha.. så som man alltid gjorde.. =)








Igår blev de bara lugnt me mys.. gick en vända till maxi o handlade lite annars bara hemma..
Somnade strax efter att Sam somnade me.. va riktigt skönt.. somnade först här ute på soffan.. nästan lika trött ikväll oxå så nu blir de sängen o slökolla lite på beckfilmen, sett den innan men då gör de inget om man somnar till 5 minuter, man vet vart man e i filmen när man vaknar till.. =)

Nattinatti!

Kommentarer
Postat av: Jessika

Aaah ha ni vatt på johannishusskolan... ;) viiilka minnen.... saaaknar... va ju 20 år sen i år som vi började ettan.... ;) måste meee dit.... hihi

2009-03-09 @ 00:47:29
URL: http://piicniic.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej. det e ju där jag har fått jobb nu! ja det verkar vara en super skola. jag trivs jätte bra!!!

2009-03-10 @ 19:19:40
URL: http://hanssonfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0